ELEIÇÕES, Presidente do Conselho Geral / ELECTIONS, President of the General Council

Nos termos dos estatutos da Fundação e por deliberação do Conselho de Administração de 20 de Janeiro de 2021, é dado início ao processo eleitoral para a eleição do Presidente do Conselho Geral.

Para o efeito publica-se respetiva ata, esperando que o processo decorra com interesse e motivação por parte dos candidatos, por forma a que os órgãos da Fundação, uma vez constituídos de novo, continuem o determinante trabalho de divulgação da memória de Aristides de Sousa Mendes e do seu ato de coragem.

A Presidente do Conselho de Administração

Adelaide Rocha
Lisboa, 23 de janeiro de 2021

On January 20th, 2021, the Board of Directors resolved to initiate proceedings for the election of the Chairman of the General Council, in accordance with the Foundation’s statutes.

For this purpose, we hereby publish the minute of this resolution.
We expect that this process will benefit from the candidates’ interest and motivation, so that the Foundation’s reformed official bodies are able to carry on the important work of promoting the memory of Aristides de Sousa Mendes and his act of courage.

The President of the Board of Directors

Adelaide Rocha